RESA STELT SPORTACTIVITEITEN UIT

27 november 2020

Dit bericht is een aanvulling op de informatie die het Resa bestuur op 17 oktober 2020 op haar website heeft geplaatst:

Zaterdagsport

Voor de zaterdagsport blijft de informatie ongewijzigd:

Nadat op een aantal zaterdagen het sporten weer heeft plaatsgevonden moesten wij helaas dinsdag 13 oktober al besluiten dat we moesten stoppen. Dit blijft zo tot nader order. De overheid heeft inmiddels een routekaart gepubliceerd waarop de gevolgen voor de sport worden weergegeven afhankelijk van de ernst van de situatie.

Het bestuur volgt de landelijke ontwikkelingen op de voet. Zodra de maatregelen worden versoepeld zal de zaterdagsport weer worden opgestart. Het betreft een beperkte groep deelnemers en vrijwilligers, zij zullen bericht krijgen als het (hopelijk snel) zover is.

Zondagsport (zwemmen)

Op 17 oktober schreef het Resa bestuur dat mogelijk nog vóór 1 januari herstart kan worden als de landelijke maatregelen worden versoepeld. Dat is helaas niet het geval.

Het Resa bestuur heeft in haar vergadering van 26 november besloten dat we onder de huidige protocol streven om per 1 januari te starten.

De groep zwemmers is groot en erg divers. Voor het leszwemmen, vrij zwemmen voor deelnemers zonder of met hulp gaan we voor elke groep afzonderlijk proberen de faciliteiten Corona-proof te krijgen maar ook voldoende gekwalificeerde vrijwilligers op de been te krijgen.

Wij merken dat onze vrijwilligers (veelal werkzaam in de zorg) zeer gewetensvol zijn en geen enkel risico willen lopen om kwetsbare deelnemers te besmetten. Dat waardeert het Resa bestuur heel erg maar het maakt het uiteraard wel lastiger een goede bezetting rond te krijgen.

Half december 2020 wordt weer bekend wat onze regering besluit t.a.v. Corona en weten wij ook met hoeveel vrijwilligers wij kunnen starten.

Kort daarop mag u van het Resa bestuur weer mededelingen verwachten.

Met vriendelijke groeten,

Het bestuur van de Stichting RESA.