RESA heropent in 2022

Beste sporter, zwemmer en vrijwilliger van de RESA,

We hebben allemaal met spanning uitgekeken naar de laatste persconferentie. En ja hoor, we mogen weer sporten!

M.i.v. zaterdag 22 januari kunnen we weer sporten in de Oude Wereld.

We hebben echter nog geen protocol van het zwembad ontvangen en weten dus nog niet aan welke voorwaarden de deelnemers en de vrijwilligers bij het zwemmen moeten voldoen. Komende week laat ik via de mail en de site weten met welke groep we wel gaan starten en wanneer. Houd dus de mail en de website van de Stichting RESA goed in de gaten voor verdere mededelingen.

Gelukkig weer wat positief nieuws!

We gaan sporten m.i.v. 22 januari en waarschijnlijk gaan we weer zwemmen m.i.v. 23 januari.

Met vriendelijke groeten,

Namens het bestuur van de Stichting RESA

Marian Richardson.

LOCKDOWN

Aan alle deelnemers en vrijwilligers van de RESA,

Waarschijnlijk heeft u het al begrepen, het RIVM heeft vanavond een dringend advies gegeven dat m.i.v. morgenochtend 05.00 uur alle sportaccommodaties voorlopig gesloten blijven.

Het kabinet heeft dit advies overgenomen, zodat we tot nader bericht geen gebruik kunnen maken van de Oude Wereld en het zwembad De Hoorn. Dat geldt natuurlijk ook voor de RESA. Ondanks dat de zwemlessen landelijk beperkt door mogen gaan, hebben wij als bestuur besloten dat het lesgeven aan onze kwetsbare groep helaas niet door kan gaan tot nader bericht.

Heel spijtig dat we dit moeten mededelen, net nadat we weer heerlijk genoten van het sporten en het zwemmen. Zodra er weer een positief bericht te melden is, zullen wij dit via de site en via de mail kenbaar maken.

Het bestuur van de RESA

Corona nieuws

Coronatoegangbewijs

Door de nieuwe overheidsmaatregelen is het zwembad en de sportzaal vanaf 6 november alleen toegankelijk met een coronatoegangsbewijs. Hiervoor heb je de CoronaCheck-app nodig op je mobiele telefoon.

Ben je volledig gevaccineerd?

Download de CoronaCheck-app op je smartphone en voer de stappen in de app uit.

Heb je geen smartphone?

Ook als je geen smartphone hebt, is het nodig om een coronatoegangsbewijs aan te maken. Op CoronaCheck.nl staat uitgelegd hoe je aan de papieren versie van een coronatoegangsbewijs kunt komen.

Algemeen

Vanaf 6 november geldt het coronatoegangsbewijs op meer plekken. Voor een aantal sectoren is het gebruik van coronatoegangsbewijzen verplicht. Deze aangewezen sectoren kunnen alleen open met de inzet van coronatoegangsbewijzen. Dit geldt vanaf 6 november voor:

• Georganiseerde sportbeoefening vanaf 18 jaar, zoals: sportschool, groepslessen, voetbal, zwemmen etc. En voor publiek bij amateursport. Dit geldt voor sporters en publiek in alle binnen- en buitensportlocaties, inclusief sportkantines. Jeugd tot 18 jaar is hiervan uitgezonderd.
  • Doorstroomlocaties in sectoren waar het coronatoegangsbewijs verplicht is: in horeca, sport, kunst en cultuur en evenementen sectoren. Dit zijn dus locaties waar er een doorstroom van bezoekers is, zoals musea en monumenten. Dit geldt niet voor bibliotheken.

Coronamaatregelen
Onder de basisregels wordt verstaan:

• Testen bij klachten: blijf thuis en laat je testen bij de GGD. Ook als je al gevaccineerd bent.
  • Bij een positieve test: blijf thuis en vermijd contact met anderen, ook als zij gevaccineerd zijn.
  • 1,5 meter is een veilige afstand. Bescherm jezelf en anderen.
  • Schud geen handen.
  • Was vaak en goed je handen.
  • Hoest en nies in je elleboog.

Controle en legitimatiebewijs

Voor binnenkomst wordt de QR-code van je coronatoegangsbewijs gescand door onze vrijwilligers.