Zaalsporten

Zaalsporten doen we elke zaterdagmorgen van 9.30 uur tot 11.30 uur in sporthal ‘Oude Wereld’ aan De Oude Wereld 57 te Alphen aan den Rijn.

Over zaalsporten

Gezelligheid en sporten

De Resa biedt diverse zaalsporten aan om met elkaar te beoefenen. Daarbij zijn we letterlijk laagdrempelig, om de toegang voor mensen met bijvoorbeeld een rolstoel zo makkelijk mogelijk te maken. In de gymzaal aan De Oude Wereld hebben we ruimte om sporten zoals badminton en tafeltennis te doen. Vrijwilligers en deelnemers sporten met elkaar, zodat we waar nodig makkelijk een handje kunnen helpen. Sommige deelnemers sporten mee in een rolstoel, dat is goed mogelijk en zeker geen beperking.

We sporten op een ontspannen manier en maken ook tijd voor een praatje. Tussen het sporten door en na afloop is er gelegenheid om gezamenlijk koffie of thee te drinken. Dit gezamenlijke samenzijn is zeer belangrijk en wordt gezien als een onlosmakelijk onderdeel van het sporten. Veel deelnemers voelen zich betrokken bij de stichting, er zijn zelfs deelnemers die vanaf het eerste uur al deelnemen aan het sporten bij de RESA.

De meeste deelnemers doen aan badminton en tafeltennis. Door de ruime zaal is er nog genoeg ruimte voor meer deelnemers om te sporten. We staan ook open voor andere sporten, in overleg kunnen we samen bekijken wat er mogelijk is.

Word deelnemer

Meld je nu aan

Als je ook mee wilt doen met een zaalsport, klik dan op onderstaande knop.